Thursday, June 16, 2011

Yksinäisen päivän runo




Tänä päivänä olen yksin
tänä päivänä yksin oon.
Tänä päivänä yksinäisyys vaivaa
se kelju tunne on.

Tänä päivänä olen ilman seuraa
vaikka seuraa tarvitsisin.
Siitä huolta ja murhetta, vaivaa
tulee minulle tuon tuostakin.

Yksin kun olen niin mietin,
missä kaikki mun rakkaimat on.
Miksi yksin olen jäänyt ja turhaa
tänä päivänä tarpoa on.

Minun kaikki on rakkani menneet
tuonne toiselle puolelle maan
ja ystävät läheiset ovat
kaikki kotonaan yksin, hekin vaan.

Vaikka yksinäisyys nyt mua vaivaa,
Ihan sairaaksi tehnyt se on,
Silti täällä olen ja yksin
minun täytyy olla kun
sitä yksinäisyyttä suurta
nyt pääse en pakenemaan.

En minnenkkään, enkä kuinkaan
ennenkuin minäkin joudan lähtemään
Sinne toiselle puolelle maailmaa.

Mielenkiintoista luettavaa yksinäisyyden tilasta ja lyriikasta:
Taimela, Sari (2007) Yksinäisyyden avaruus. Yksinäisyyskokemuksen tilat "yksin"-kirjoituskilpailun aineistossa.Lisensiaatintutkimus. Nykykulttuurin tutkimuskeskus. Jyväskylän yliopisto
https://jyx.jyu.fi/dspace/handle/123456789/22346

- Posted using BlogPress from my iPad

No comments:

Post a Comment